Pages

Friday, May 7, 2010

HUSAM MUSA DEDAHKAN KEMANA HALA TUJU DUIT RAKYAT KELANTAN...

Husam Musa didalam ceramahnya di TAMAN GURU kelmarin fitnah yang ditabur oleh Segenap Bloggers Tanah Air di Malaysia adalah benar. Dengan menggunakan Peruntukan duit rakyat Sebanyak rm4 juta ringgit untuk menjatuhkan Kepimpinan Tun Abdullah Badawi di Dalam PRU 12 pada tahun 2008. 


Husam Musa juga turut mendedahkan akan turut dan terus menyeleweng duit rakyat PR dengan menggunakan peruntukan sebanyak RM20 Juta ringgti untuk  menawan Putrajaya didalam PRU 13 akan datang. Ini juga jelas menunjukan bahawa Kerajaan PAS pusat juga tidak berada didalam landasan mereka yang mereka laungkan setiap kali mengadakan ceramah PAS.


Adalah ini yang rakyat Kelantan mahukan . Bukan sahaja pembangkang di Kelantan malah si Sibu juga, Adakah ini yang anda mahukan. Duit anda disalurkan untuk memfitnah Pemimpin Utama Negara. Bukan ini yang perlu dijanjikan kepada Rakyat SIBU.


Di Hulu Selangor DS Najib yang juga Presiden UMNO Malaysia telah mengotakan janji-janji Kerajaan BN untuk meneruskan dan mengotakan janji pilihanraya mereka contohnya seperti memberikan peruntukan RM3 Juta untuk Sekolah Cina yang mundur dan usang. Ini juga telah dikotakan. Peruntukan RM16.5Juta untuk meneruskan projek-projek yang terbengkalai di sekitar Parlimen hulu Selangor juga turut telah diserahkan kepada Kamalanathan yang menang didalam PRK Hulu Selangor.


Ini juga tidak mustahil akan turut diberikan kepada Rakyat Sibu,Sarawak. Seluruh pembangunan dan kemajuan baik dari segi pendidikan mahupun peluang pekerjaan juga akan diberikan kepada rakyat Sibu. 



Apabila ditanya mengenai pilihanraya kecil yang bakal diadakan, ramai yang berharap calon yang dipilih akan membawa perubahan yang lebih maju dan sekaligus menganjakkan lagi tahap ekonomi di Sibu. Juga mengharapkan, masalah-masalah kecil yang dihadapi penduduk diselesaikan dengan segera tanpa perlu melalui prosedur-prosedur yang terlalu mengambil masa untuk diselesaikan.

Anggaran kasar sebanyak 90% menyokong calon parti tempatan berbanding dengan parti DAP, parti luar Sarawak. Anggaran 90% diperolehi berdasarkan suara-suara rakyat Sibu yang telah di temuduga pada hari ini. Secara tepatnya, kaum bumiputra akan terus menyokong parti SUPP (BN). Manakala 10% lagi masih belum pasti dengan pilihan yang ada..

90% itu termasuklah kaum Cina, Iban, Melayu dan bangsa-bangsa lain. Bila ditanya mengenai calon DAP, kebanyakkan mereka tidak mengenali siapakah Wong Ho Leng apatah lagi melihat gambarnya. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails