Pages

Saturday, May 15, 2010

DAP dalang dalam pakatan pembangkang

Parti Tindakan Demokratik (DAP) bukan sahaja parti yang tidak demokratik malah pembawa pemikiran ala Kononis merupakan dalang antara parti-parti lain dalam pakatan pembangkang.


DAP sudah lama mengamalkan politik nepotisme kekeluargaan Lim Kit Siang. Cuma anggota dan pemimpin parti itu rabun senja kerana tidak nampak dan tidak ambil pusing tentang realiti negatif itu.

Amalan bapa cakap anak sokong' dan bila 'anak cakap bapa sokong. Temberang DAP ini juga ditelan oleh PKR dan Pas. Realitinya, siapa yang mengikut DAP adalah pengamal politik dayus. Ini lah gelaran yang terbaik untuk diberikan kepada DAPig di Sibu dan Di Seluruh Malaysia yang mengamalkan pemikiran KOMUNIS. Dan kini pemikiran tersebut telah mula hendak merebak didalam pemikiran segar rakyat dan pengudi di Sibu, Sarawak.

Demikian sebagai mengulas kenyataan Datuk Seri Najib Tun Razak semalam yang berkata, DAP bukan parti yang demokratik seperti namanya kerana ia dikuasai oleh satu keluarga yang terdiri daripada bapa, anak dan menantu.

Perdana Menteri berkata, walaupun mereka menuduh Barisan Nasional (BN) dengan pelbagai tuduhan tetapi dalam parti itu sendiri bapa pernah menjadi ketua pembangkang, anak menjadi setiausaha agung dan menantu menjadi pemimpin kanan.



[Apakah ini yang perlu rakyat dan pengundi di Sibu inginkan pada suatu masa akan datang , fikir dan renungkan lah dengan mata hati suci masing-masing. Pelbagai kemajuan telah kerajaan berikan walaupun tidak banyak tetapi dari segi pendidikan sudah cukup dapat di nilai oleh rakyat di Sibu. Seharunya mereka seua sedar dan percaya bahawa pembangunan akan dilakukan secara terus menerus oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) bukan untuk mereka tetapi untuk generasi mereka pada masa akan datang. Anak-anak mereka yang tidak putus-putus mendapat bantuan penuh sewaktu dibanku persekolahan sehingga mereka dewasa. Cuba kitak orang renungkan. Adakah SEKOLAH tidak dibina dikawasan mereka? Adakah Mereka masih duduk didalam kegelapan malam? Adakah anak-anak mereka tidak diberi Persekolahan....tepuk dada tanya la rakyat Sibu. ]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails