Pages

Monday, April 19, 2010

JANJI MANIS PKR 2008..

  1. memberi bantuan RM75 sebulan bagi setiap anak yang dihantar ke Nurseri 
  2. memberi bantuan RM50 sebulan untuk membiayai pendidikan pra-sekolah
  3. Membrikan bantuan kewangan kepada anak-anak muda yang ingin mendirikan rumah tangga
  4. Memberikan Elaun kepada Suri Rumah sepenuh masa 
  5. Memberikan elaun kepada ibu tunggal yang layak...
Ini lah diantara janji-janji PKR sewaktu pilihanraya umum 2008 yang lepas...Tetapi tidak ada satu pun yang ditunaikan oleh Khalid Ibrahim yang menjadi Menteri besar selepas 2 tahun memerintah Kerajaan Negeri Selangor. Mengapa semua janji-janji ini tidak dapat dilaksanakan kepada rakyat. Kak Jem ada jawapannya. Melalui sumber yang di terima oleh Kak Jem , Khalid Ibrahim tidak menjalankan tugasnya dengan betul. Ini adalah kerana Khalid hanya akan mendengar cakap Anwar Sahaja yang telah dilantik sebagai PUNAISIHAT Ekonomi Kerajaan Negeri Selangor.Nasib rakyat tidak perlu dibela , kerana itu semua kerja UMNO. Semua peruntukan yang telah dirancangkan untuk rakyat Negeri Selangor mereka kebas.Kalau tak dari mana mereka semua dapat DUIT untuk menghadapi pilihanraya. Terutama sekali di P.94 Hulu selangor yang bakal menjelang nanti.

Ini pula nak pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor. Dari mana sumber kewangan mereka untuk membina bilik gerakan? Kak Jem tengok banyak bilik gerakan mereka. boleh dikatakan setiap kampung ada bilik gerakan mereka, Apa  itu semua tak perlu dibayar ker.? cuba fikir betul2....

1 comment:

blackseptember said...

kalau setakat baru 2 tahun toksah heboh la kak. bn da berpuluh tahun memerintah pun banyakkkkkkkkkkkk je janji kelabu asap. 2 tahun dan berpuluh tahun tu beza kan? kan? hehe.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails