Pages

Wednesday, February 17, 2010

KENAPA MAULIDUR RASUL KINI DIPOLITIKAN

"Beliau sanggup mengatakan tiada fadilat dalam sambutan itu semata-mata atas kehendak politik DAP dan membelakangkan amalan yang dibuat di negara kita, sambutan itu bukan sahaja diamalkan di negara kita malah ianya juga diamalkan dinegara-negara Islam lain," katanya kepada pemberita selepas bertemu dengan pemimpin Umno Bahagian Kubang Kerian, di Kota Bharu hari ini.

Mustapa yang juga Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Nik Abdul Aziz yang antara lain dilaporkan sebagai berkata bulan 'Maulud' tidak mempunyai fadilat atau sebarang kelebihan berbanding bulan Ramadan.

Kenyataan Mursyidul Am PAS itu menimbulkan kontroversi memandangkan kerajaan Pulau Pinang yang diteraju DAP iaitu sekutu PAS dalam pakatan pembangkang sebelum ini dikecam kerana didakwa membatalkan perarakan sambutan Maulidur Rasuldi negeri tersebut. DAP bagaimanapun menafikan dakwaan tersebut.(Selanjutnya)

Begini la jika sampai kesudah rakyat semua dibutakan mata mereka dengan sifat baik mereka yang bergelar agen YAHUDI.........Maulidul Rasul yang telah beratus tahun kita sambut dan raikan semperna hari keputeraan Nabi Junjungan iaitu Nabi Muhammad dan kini telah dipolitikan oleh mereka yang memakai jersey pembangkang. Kenyataan tersebut juga turut terpacul dari mulut seorang yang dianggap sebagai Tok Guru (Nik Aziz). Adakah ini cara islam untuk mengingati hari keputeraan Nabi Junjungan , Nabi Muhammad? Bukan lah kak jem bak jadi batu api pulak kan....kalau dah sampai nak menyambut hari kelahiran Nabi Muhammad pun KEKASIH ALLAH itu pun nak dipolitikan...ini semua sudah lebih..Jangan buat hal....Perkara yang sama juga berlaku di Pulau Pinang.....yang mana Kerajaan Negeri yang mentadbir Negeri tersebut turut membatalkan perarakan yang bakal berlansung tidak lama lagi itu. Tetapi malangnya PAS Negeri Pulau Pinang menyokong semua tindakan yang diambil oleh DAP agar perarakan tersebut dibatalkan hanya kerana peruntukan mereka yang ditambah sebanyak RM8 juta......

FIKIR-fikirkan...... 

1 comment:

melayulupalagi said...

mari ramai - ramai kita tanya nix ajis, die nie ikut fahaman mana, ahli sunnah / wahbi...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails