Pages

Friday, February 12, 2010

Pembangkang gagal wujud kerajaan alternatif

Perasaan tidak puas hati yang diluahkan secara terbuka oleh wakil rakyat pembangkang terhadap pentadbiran negeri-negeri yang diterajui pakatan itu membuktikan ia telah gagal membentuk kerajaan alternatif.
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, wakil rakyat terbabit tidak dapat lagi menyembunyikan perasaan tidak berpuas hati mereka kerana terdapat pelbagai masalah yang gagal ditangani dengan berkesan.
"Adalah jelas pentadbiran kerajaan negeri pembangkang telah gagal. Kita harap rakyat menyedari hakikat bahawa parti-parti yang menyertai pakatan ini tidak boleh bekerjasama.
"Ini adalah jelas apabila wakil rakyat pembangkang terlibat dalam 'perang terbuka' sesama sendiri dalam tempoh kira-kira lebih setahun selepas pilihan raya umum lalu," katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri majlis Perhimpunan Bersama Petugas Kumpulan Felda di Dewan Perdana Felda di sini hari ini. (selanjutnya)

Kenyatan seperti ini telah lama dirungkai oleh Tun Mahathir Mohamad satu ketika dahulu, ketika pembangkang berjaya menunmbangkan 5 buah Negeri yang diterajui oleh UMNO sewaktu pilihanraya umum 2008. Dan kini salah seorang daripada mereka pula megakui bahawa mereka telah gagal untuk membentuk barisan kerajaan Altenatif yang membangkang apa jua tindakan kerjaan untuk kemakmuran rakyat. ha...apa lagi tutup jer la buku membangkang tu......kak jem tengok.....Anwar Ibrahim belum lagi jadi Perdana Menteri dan banyak perbalahan yang berlaku sama ada sesama ahli parti mahumpun sesama PAKATANRAKYAT......ini lah dia SIAPA SEBENARNYA PEMBANGKANG.......kononya memperjuangankan hak rakyat.......memperjuangankan duit rakyat...tetapi jelas dan nyata semuanya omong-omong kosong jer.....CAKAP TAK SERUPA BIKIN.........fikir la sendiri

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails