Pages

Tuesday, February 23, 2010

SIAPA PENAKUT?????!!!!&%%^$*

Tindakan Pemuda Umno Pulau Pinang dan Dewan Perniagaan Melayu Malaysia cawangan negeri itu (DPMMPP) yang menolak Debat Perdana Rakyat 2010 dianggap sebagai pengecut.Sebaliknya kumpulan itu menuntut untuk hanya berdebat dengan Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berhubung isu dakwaan peminggiran orang Melayu-Islam.

Menurut Setiausaha, Angkatan Muda Keadilan Pulau Pinang (AMKPP), Syed Mikael Rizal Aidid (kiri), alasan demi alasan yang diberikan oleh DPMMPP dan Pemuda Umno adalah mesej jelas mereka gentar dengan kebenaran.

“Sindiran Yang Dipertua DPMM Pulau Pinang, Rizal Faris Mohideen yang mengatakan dia tidak melayan cabaran dari 'ikan bilis' dan ejekan Norman Zahalan yang menuduh Pemuda Pakatan Rakyat Pulau Pinang seperti 'kuda tunggangan' Ketua Menteri, semakin menampakkan siapa diri mereka yang sebenarnya,” katanya. (Selanjutnya..)

Ini bukan soal takut atau bacul atau seumpama denganya. Tapi cuba lihat dimana perlunya untuk memperjuangankan hak rakyat jika dengan asyik nak berdebat dan mencari silap orang lain. Jika benar bagai dikata oleh pembangkang Pulau Pinang, kenapa banyak sangat isu yang keluar dari perut Negeri Pulau Pinang? Contohnya seperti subsidi air yang ditarik balik oleh kerajaan Negeri Pulau Pinang. Cuba jawab. Sebelum ni berapa lama kerajaan Umno (BN) duk memerintah Negeri tersebut tiada ada apa-apa isu pun. Dan banyak lagi keburukan Pembangkan kalau kak jem nak cerita kat sini. Kenapa robohkan stinggan Melayu , Kenapa robohkan kedai DO RE MI sedangkan dah lama bertapak disitu. Kenapa robohkan kedai-kedai Melayu. Dimana Hak Melayu Pualau Pinang di sebelah Pulau , sedangkan ada hak Melayu di Pulau tersebut. Tolong jawap la wie...UMNO bukan tolak untuk berdebat tetapi lebih baik buat dahulu baru buktikan dimana hak rakyat dimana usaha untuk memuaskan hati rakyat. Jangan banyak makan duit bangsa lain....bangsa sendiri tergadai......yang sebenarnya korang sendiri pun tak tahu apa nak buat...Cina bagi duit korang makan semua.....dan kenyang duduk diam2 la......jangan jadi macam PAS...sebab duit ikut pembangkang membatalkan perhimpunan dan perarakan Maulidurrasul. BAru dapat pertambahan RM8juta dah gelabah ikut telunjuk cina. Korang jangan terpedaya la.....korang tengok sendiri apa dah jadi dengan Lim Guan Eng...dia sendiri pernah beri Statement yang menyatakan dia boleh hidup tanpa ada Anwar Ibrahim...korang nak cakap apa......

(Fikir...fikirkan...selamat beramal...)

1 comment:

MymassaVoice said...

biasala kak jem...puak2 amk nih semua dah benak hati, maklumlah selalu makan rezeki syubhah kapir dap. anwar pun selalu 'taruh' belakang...tu yg makin hancur tu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails