Pages

Wednesday, February 17, 2010

Zulkifli Nordin semakin Terhimpit

Saya ingin menegaskan bahawa saya bersedia untuk berhadapan dengan Lembaga Disiplin PKR untuk mempertahankan prinsip dan pegangan saya dalam isu kalimah ALLAH ini.

Bagaimanapun, notis tersebut menyatakan bahawa Lembaga Disiplin akan bersidang pada 18 Feb, dengan tarikh alternatif pada 23 Feb. Saya agak hairan mengapa mereka memilih tarikh-tarikh tersebut sedangkan PKR mengetahui bahawa saya akan berada di Korea dalam tempoh tersebut menghadiri program International Leadership Conference bersama beberapa Ahli Parlimen lain. Saya berharap ia tidak bertujuan untuk menghalang saya daripada menghadiri prosiding di hadapan Lembaga Disiplin tersebut.

Kedua, saya dituduh mengambil pendirian yang bercanggah dengan pendirian PKR. Saya tidak pasti apakah sebenarnya yang dimaksudkan dengan pendirian dan keputusan parti dalam isu kalimah ALLAH ini. Walaupun saya mengakui bahawa ada pihak daripada PKR telah membuat kenyataan bahawa golongan Kristian berhak menggunakan nama ALLAH sebagai Tuhan mereka kerana nama ALLAH bukan milik eksklusif umat Islam, juga kerana semua manusia menyembah tuhan yang sama. Kalau itu yang dimaksudkan sebagai pendirian dan keputusan parti, maka jelas ianya bercanggah dengan prinsip dan aqidah saya yang mempercayai ALLAH adalah Tuhan yang Maha Esa dan tiada siapa boleh menuntut hakmilik eksklusif nama ALLAH kerana nama itu adalah milik ALLAH sendiri. Saya mendesak pihak Lembaga Disiplin memperjelaskan pendirian dan keputusan parti yang saya didakwa tidak mematuhi untuk memudahkan saya membuat pendirian dan menyediakan pembelaan saya dalam prosiding disiplin tersebut (jika perlu). (Sambungan...)

Adakah ini satu konspirasi untuk menjatuhkan Zulkifli Nordin Ahli Parlimen Kulim tersebut dari menyertai PK lagi? Persoalan ini terjawap apabila pendirian yang berdiri teguh didalam hati ahli Parlimen tersebut dianggap bercanggah dengan apa yang telah digariskan oleh pemimpin besar parti tersebut (PKR) oleh sebab itu lah mengapa Zulkifli Nordin dihadapkan kepada ahli lembaga displin PKR. Nampak gayanya semua ahli PK akan mengikut telunjuk jari anwar Ibrahim dan tunduk dengan keputusan Anwar Ibrahim....ini juga membawa maksud bahawa sekiranya Anwar nak berjubur dengan mereka semua...semua Ahli Parlimen PK akan tunduk dengan kemahuan DSAI tu......sebab semua pendirian yang bercanggah pasti akan ditendang keluar oleh Anwar Ibrahim.

1 comment:

YANG GAMBI said...

Salam bro, AnuWar sangka YB Zul manusia yang boleh diduduk hidung, mempunyai minat macam dia juga suka depan belakang....... dia silap.

Demi menyatakan kebenaran YB Zul rela merugikan diri..... InsyaAllah beliau akan terus disokong rakyat yang inginkan kebenaran...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails