Pages

Wednesday, December 30, 2009

Raja Petra aset pihak cuba jejas imej kerajaan

Pengendali web Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin, 59, yang kini dalam buruan polis dipercayai menjadi 'aset amat berharga' kepada individu atau pihak tertentu dalam cubaan menjejaskan imej pemimpin dan negara pada peringkat antarabangsa.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Dr Abdul Latiff Ahmad, berkata dakwaan itu berdasarkan kesanggupan individu atau pihak terbabit menanggung perbelanjaan penulis blog berkenaan termasuk hidup mewahnya sejak melarikan diri ke luar negara lapan bulan lalu.

Raja Petra menghilangkan diri selepas mahkamah mengeluarkan dua waran tangkap ke atasnya, masing-masing pada 23 April dan 23 Mei lalu kerana gagal menghadiri perbicaraan menerbitkn artikel berbaur hasutan dan fitnah terhadap isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor. Beliau dituduh menerbit artikel Let's Send The Altantuya Murderers To Hell yang disiarkan dalam laman web, www.malaysia-today.net pada 25 April 2008, selain dituduh memfitnah Rosmah serta dua yang lain dalam pengakuan bersumpah di Kompleks Mahkamah Kuala Lumpur, Jalan Duta oada 18 Jun tahun lalu.


Raja Petra dilaporkan hilang lapan bulan lalu dipercayai melarikan diri ke Australia sebelum dikesan bersembunyi di London baru-baru ini atas tajaan pihak tertentu yang mempunyai kepentingan dengannya.


HA....SEKARANG MACAM MANA......KALAU TAK ADA ANGIN MASAKAN POKOK ITU BERGOYANG....FIKIR LA......SENDIRI...SIAPA SEBENARNYA

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails