Pages

Thursday, December 3, 2009

Pulau Pinang turut larang kursus BTN

Pulau Pinang mengikut langkah Selangor melarang semua kakitangan kerajaan negeri mengikuti kursus Biro Tata Negara (BTN), berkuat kuasa serta-merta.

Mengumumkan larangan itu, Timbalan Ketua Menteri I, Mansor Othman, berkata satu usul berhubung perkara berkenaan akan dibentangkan penyokong kerajaan pada persidangan Dewan Undangan Negeri, esok.

"Banyak maklum balas diterima yang mahukan kakitangan kerajaan negeri dilarang mengikuti kursus BTN berikutan kesan negatif yang diperoleh dan menyebarkan propaganda Barisan Nasional (BN)," katanya pada sidang media di Bangunan DUN di sini, semalam.

Ini satu hal lagi perkara yang tak pernah wujud dan tak pernah dipersoalkan pun selama ini...Bukan itu sahaja malah tidak ada yang bersuara dan menyatakan bahawa BTN itu berbentuk perkauman...memburuk-burukan pembangkang dan sebagaimana yang dinyatakan oleh MP2 pembangkang. Karut marut semua tu...sebenarnya kalau nak tahu cerita yang sebenar.....kenapa pembangkang takut sangat dan nak mansuhkan Kursus BTN tu bukan sebab apa....sebab mereka tahu ramai pengundi muda yang menyertai kursus tersebut dan dalam masa yang sama mereka memerlukan Pengundi muda untuk menjadi pengundi Pembangkang didalam pilihanraya akan datang. Disebabkan remaja-remaja kita pada akhir2 ini telah hanyut jauh ditelan arus pembangunan yang pesat maka remaja-remaja kini telah melupakan Fakta-fakta sejarah yang berlaku sebelum mereka dilahirkan serta berada didalam tempoh pembesaran. Maka dengan itu ramai generasi muda yang mempunyai pelajaran masuk dan bekerja dengan kerajaan akan diterapkan kedalam kursus yang berbentuk Kenegaraan tersebut. Dengan cara ini remaja-remaja tidak akan melupakan lagi sejarah Negara. itu yang sebenarnya.....ini semua permainan YAHUDI2 PEMBANGKANG ni la........Sejarah Anwar dipilih menjadi menteri pun......bukan dari faktor Anwar bijak Ekonomi tetapi.....Kepetahan Anwar didalam memukau khalayak yang mendengar ucapanya. Ini telah dibuktikan oleh Tun Mahathir sendiri yang telah memerintah Negara kita selama 22 tahun lamanya. Bukan satu masa yang pendek. Sehinggakan Malaysia yang kecil ni Digeruni oleh Negara-negara luar dan pelbagai pembangunan yang pesat telah berlaku sepanjang Tun Mahathir Memerintah Malaysia.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails