Pages

Thursday, December 3, 2009

Nik Aziz tetap mahu terus teraju kerajaan Kelantan

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, semalam bertegas dengan pendiriannya untuk terus menerajui pentadbiran negeri ini walaupun menerima desakan dari Jemaah Rakyat Prihatin Kelantan (JRPK) supaya meletak jawatan.

Katanya, dengan jumlah seramai 200 orang yang mengadakan demonstrasi, ia tidak mampu menganjaknya menurut kehendak mereka.

"Mustahil saya perlu akur dan meletakkan jawatan semata-mata kerana digesa 200 'budak-budak nakal' bawah pohon jati di pintu masuk Kota Darul Naim, kelmarin. (Baca Lagi)

Pendirian TGNA yang tidak akan berundur walau pun di desak oleh "Budak-budak Nakal" (UMNO). Ini kerana bagi TGNA belum sampai lagi masa untuk melihat kehancuran sebenar Melayu+ Islam di Malaysia. Ini mungkin TGNA mempunyai agendanya tersendiri. Walaupun anak TGNA sendiri telah menyatakan bahawa Ayahandanya telah tua dan mungkin telah letih tapi tidak bermakna pihak lain perlu memaksa ayahnya meletakan jawatanya. Aku rasa anak beranak ni sama jer pemikiranya. Yang kesiannya adalah Melayu.....Yang kesianya Adalah Islam....di Bumi Melayu.......YAHUDI ni suka la....sudah la menjadi BABI tunggangan kepada PADERI ANWAR IBRAHIM........diperalatkan lagi seperti tidak bermaruah....dicaci fahaman WAHABI....pun tak ada hal lagi....inikan pulak diberi gelaran YAHUDI.......memcah belahkan kaum Melayu......apakah TGNA buta itu semua.....tak tahu la...seharusnya TGNA ni dah duduk atas tikar sembahyang memohon keampunan kepada Allah S.W.T......kerana dosa-dosa yang dilakukan oleh TGNA sepanjang 20 tahun memerintah Negeri Kelantan. Tapi tak jugak maju-maju....sama macam tu jugak.......Tak kan la kerana Royalti minyak Negeri 20 tahun tak berubah-berubah. Ini jelas dan nyata dengan fakta bahawa terlalu ramai Rakyat Kelantan yang keluar dari Negeri Kelantan kerana taraf ekonominya berada di paras Kemiskinan. Sebab itu ramai orang-orang Kelantan di Merata Negeri......Kononya Hijrah......mencari rezeki...tapi bila ditanya kepada rakyat kelantan yang berada luar dari Kelantan...apa yang mereka katakan adalah " Kelate Payoh nak Cari Rezeki. Kijo Pun Kure....." ini lah jawapan yang akak pernah dapat.......itu kata Pendapatan Tahunan Negeri Pemerintah Pembangkang jauh lebih baik.....Porah.....BONTOT la wei.......Jangan mimpi la nak capai kemajuan dalam negeri jika tidak ada bantuan dari kerajaan Persekutuan...jangan cakap banyak la......

Renung...renungkan ......Selamat Beramal.....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails