Pages

Monday, October 11, 2010

Skandal Khalid Gagap dibongkar!!!


Oleh Medan Info Kita

Panaaasss...!!!! Panas Berapi api..!!!

Setelah pendedahn EXCLUSIVE yang di buat oleh sahabat Blogger Rbf dengan posting bertajuk "Khalid Lantik Isteri Muda Sebagai Pegawai Sendiri..?"secara tiba tiba beberapa sahabat lama dalam PKR sendiri ada yang sms dan telefon bertanyakan kesasihan berita ini...
Maka jawap Blogmaster kepada mereka " pergi la tanya Boss u all..., paling baik suruh la dia nafikan. Macam style Big Boss u all jugak, siapa tak kenal Anwar The Master Of Denial..? Pakar untuk menafikan segala galanya..."

Blogmaster juga mencadangkan kepada mereka untuk beritahu Khalid Lembu Gagap samanblog Rbf jika perkara ini tidak benar. Tetapi jangan terkezut seandainya nanti Rbf akan siarkan satu per satu segala bahan bukti menunjukkan hubungan suami isteri Khalid memang benar benar ada ikatan yang sudah dibuat...!

Mendengar kata kata Blogmaster, sahabat sahabat PKR pun akur dan agak lucu juga apabila ada seorang pimpinan kanan PKR Selangor menyebut dalam perbualan telefon tadi katanya " we all dah lama suspect dah mesti ada special relationship Tan Sri dengan Puan Rahimah nie sebab banyak sangat privilege diberikan kat perempuan sombong nie...".

Demikianlah sulitnya hubungan mereka berdua sehinggakan orang orang dalam PKR sendiri tidak tahu bahawa Khalid menggunakan MBI [Menteri Besar Inc] sebuah organisasi khas untuk "menanggung nafkah zahirya" terhadap isteri mudanya itu...

Bukan sahaja sahabat sahabat PKR yang menghubungi Blogmaster, tetapi beberapa sahabat wartawan juga berminat untuk membuat cover story yang boleh menjadi paling panas dalam kalendar politik tanahair tahun 2010 ini.

Sebaik sahaja tersiar pendedahan ini oleh Blog Rbf, berita yang panas turut diulas sehinggakan menjadi semakin hangat dengan beberapa ulasan oleh sahabat sahabat Blogger yang lain ;

" Adakah Puan Sri Salbiah Tahu Dia Dimadu..?" [Blog GAP]
"Kekasih Gelapku..Kalid Gagap" [Blog GAP]

"Kronisma Khalid Letak Rahimah Bini Muda Kerja Di Opis MB.." [Blog The Unspinners]

"Milik Siapakah Gadis Ini..? Errr... Errrr... Errrr [Blog Parpukari]
"Isteri Muda" [Blog Wadat]
"Dari Parti Anak Beranak Kemudian Kerajaan Laki Bin.. Terbaik!" [Blog Pilihan Anda]


Agak ketara penulisan sahabat-sahabat Blogger tidak mempersoalkan hak peribadi seseorang individu. Kita mestilah menghormati private life sesiapapun dengan istilah tidak mahu melewati privacy seseorang. Bukanlah sebarang beban masalah kepada kita sekiranya Khalid Lembu Gagap mahu beristeri dua, tiga ataupun empat. Beliau memang terlebih mampu dari segi zahirnya, siapa yang berani menafikan jika diletakkan Khalid dalam kategori jutawan bumiptera...., manakala dalam soal kemampuan bathin itu kita tidak akan peroleh jawapannya.

Tetapi dalam kes Khalid - Rahimah, terdapat unsur-unsur salah guna kuasa oleh seorang Ketua Kerajaan Negeri. Jikalau benar Rahimah adalah isteri beliau yang sah, kenapa perlu diberikan keistimewaan kepadanya dengan menggunakan MBI sebagai "perkakas" membiayai kehidupan seorang isteri Menteri Besar. Jelas berlaku Conflict Of Interest!!

Menteri Besar Inc [MBI] adalah sebuah organisasi yang berperanan penuh untuk mengendalikan urusan urusan penting kerajaan negeri seperti pelaburan, pentadbiran dan sebagainya. Oleh kerana mahu memenuhi kemahuan Khalid Lembu Gagap, maka MBI diberitakan terpaksa membayar gaji dan elaun kepada Rahimah yang dilantik sebagai Pegawai Koordinasi MB Selangor, segala galanya didedahkan oleh Blog Rbf.

Khalid Lembu Gagap perlu menjelaskan apakah hubungannya dengan Rahimah..? Sekiranya beliau dapat membuktikan Rahimah bukanlah isterinya seperti yang didakwa, maka tidak timbul sebarang isu salah guna kuasa disini....

TETAPI sekiranya ada pihak nanti dapat membuktikan bahawa Khalid dan Rahimah memang mempunyai hubungan suami-isteri yang sah, maka Khalid Lembu Gagap harus segera menamatkan apa saja "habuan dan ganjaran" yang selama ini diterima oleh isterinya melalui organisasi yang mentadbir kerajaan negeri Selangor..!

Seterusnya apakah perlu untuk Khalid Lembu Gagap melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar kerana sudah memperdayakan ramai pihak dengan mengizinkan isterinya menikmati kemewahan melalui kuasa yang beliau miliki...??

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails