Pages

Sunday, October 31, 2010

131010 kuala selangor pkr election counting 

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution berkata peratusan keluar mengundi yang rendah pada hari pertama pemilihan parti, antaranya mungkin disebabkan oleh bahang kehangatan pemilihan jawatan kanannya tidak sampai ke peringkat cabang.

"Apa yang berlaku sekarang tidak menggambarkan seperti mana pemilihan di peringkat cabang dahulu," kata Saifuddin ketika ditanya sebab-sebab berlakunya fenomena itu.

NONESemalam, semakanMalaysiakini mendapati, daripada sembilan cabang yang mengadakan pemilihan jawatan dalam majlis pimpinan pusat PKR, peratusan keluar mengundi amat sedikit.



Contohnya, di Pokok Sena, daripada 314 anggota, hanya 24 orang sahaja yang hadir mengundi.

Ketika dihubungiMalaysiakini petang ini, Saifuddin menjelaskan, setakat semalam, hanya 15 hingga 20 peratus sahaja anggota parti itu yang turun memilih calon-calon yang bertanding.



[ Ini telah cukup membawa maksud bahwa  rakyat sudah tidak mempercayai kpimpinan PKR baik dimana-mana cabang sekali pun. sebab  itu perausan yang keluar mengundi bolehh dikirakan kentut. wakakaka sedih dan menyayat hati sungguh. Peratusan akan semakin berkurangan apabila Parti Pembngkang mengalami kekalahan di Galas nanti. Kalau tak  percaya kita aakan lihat nanti.]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails