Pages

Monday, October 11, 2010

GEMPAR! WAYANG KULIT CIPTAAN ANWAR DAN FATHER GUAN ENG KKK!



GEMPAR! WAYANG KULIT CIPTAAN ANWAR DAN FATHER GUAN ENG KKK!

Anwar Al Juburi dalam blog dia keluarkan kenyataan bertajuk Melawan Politik Perkauman Sempit…..
Lim Guan Eng Al Toroni (saje tambah sikit kat belakang nama tu) dalam kenyataan yang sama juga menumpang sekaki dan ada sebut pasal Iltizam untuk melaksanakan Politik Baru:
1. Demokrasi Telus dan Tulen
Dey dey dey…..apa yang kau dua orang merepak ni setannnnn…..
Melawan politik perkauman sempit dan demokrasi telus dan tulen……..fuck off la wei…..
Apasal kat Pulau Pinang Ketua Menteri Cina, Timbalan Ketua Menteri seorang Melayu dan seorang India…..on paper nampak adil untuk semua kan……
Tapi ini bukan politik perkauman ke…….
Mengapa tidak Ketua Menteri Pulau Pinang itu Melayu….atau India….mengapa harus Cina…kerana DAP menang banyak kerusi dan penduduk paling ramai di Pulau Pinang ialah Cina….sebab itu kan?
Tapi mengapa tidak di sebalik semua itu…bagilah peluang kat orang India pulak jadi Ketua Menteri….setakat hari ini belum ada peluang mereka berbuat demikian…..
So atas dasar telus, tulen, tolak itu tolak ini…ubahlah sikit pemandangan politik di Pulau Pinang…..ini tidak…Ketua Menteri Cina sebab Cina paling ramai di Pulau Pinang….timbalan Melayu dan India….jaga kepentingan semua kaum (kononnya)……..dey yennadey (ayat favourite Satu Hala sekarang ni)….ini kah Melawan Politik Perkauman Sempit…..Demokrasi Telus dan Tulen…..
Aku tengok pola pembahagian jawatan berteraskan perkauman sepenuhnya berlaku di Pulau Pinang….so sekali lagi….apa kau orang merepek ni setannnnnnn.
Jangan cakap terlalu idealistik semata-mata kerana mahukan undi rakyat…..cakaplah dalam skop yang realistik ok……
Hakikatnya dan realistik politik pelbagai kaum dan agama di Malaysia ialah ia perlu ada sifat berbentuk perkauman sedikit (bukannya keterlaluan) seperti yang ada dalam kerajaan BN kerana itu sahaja cara terbaik untuk mengelakkan daripada berlakunya pertumpahan darah di jalanan antara kaum.
Kepentingan semua kaum harus dibahagi secara adil dalam bentuk jawatan dan habuan….kita kena terima hakikat itu kalau kita mahu benda berjalan tanpa ada masalah.
Okaylah…balik pada dua mangkuk ayun tadi, terpikir kejap aku…..kot-kot Anwar dengan Guan Eng kena pil kat disko Slippery Senoritas Salsa Disco Pub kat Georgetown sebelum keluar kenyataan yang sama sekali tidak menzahirkan apa yang berlaku di Pulau Pinang……Dey Yennadeyyyyy! Baca seterusnya
House PK: Aku pelik betul, Al juburi dan Father Joseph yang koneknya kecik ni dok kelentong rakyat hidup-hidup tapi masih ada lagi BEBAL DAN BODOH NAK MAMPOS dok percaya kat depa ni! Apa punya turrrrr….
Kalau betul Pakatan Haram tak racist, kenapa tak lantik KM Pulau Pinang dari kalangan orang India je? Tak boleh kan? Takut kan? Pokemak punya Pakatan Haram! Cakap je lebih! Khaiiikk Ptuiihhh

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails