Pages

Tuesday, October 12, 2010

Faktor GAY, Al Gore sahabat baik Anwar ditolak Presiden Amerika

AlGore godfather Anwar
Anwar Ibrahim, Al Gore dan Tipper

Oleh Pochong, AIDCclub

Anwar Ibrahim selalu meletakkan dirinya adalah rapat dan akrab dengan bekas Naib Presiden Amerika Syarikat Al Gore.

Rapatnya antara Al- Gore dan Anwar ini boleh diterjemahkan dengan kesanggupan Al Gore memberi bantuan dana kepada Anwar di syarikat miliknya Generation Investment Management Group yang membuat pelaburan di Israel. Klik sini.
Tentu ada motif lain di sebalik bantuan Al Gore kepada Anwar tersebut, adalah tidak logik jika diberikan bantuan kewangan hanya bersandarkan hubungan persahabatan sahaja.


Setelah selesai Sodomy Tour yang bermula di Jakarta hingga berakhir di London dengan melawati beberapa ibu kota di Eropah seperti Hungary, Jerman dan Sepanyol. Anwar mencari ruang kepada dirinya untuk bertemu dengan Al Gore di Kota New York seolah-olah seperti melepaskan kerinduan sepasang pasangan kekasih.

Menurut laman twiternya mereka berdua sempat melayan pertemuan ini dengan mendengar alunan muzik Mozart dari American Muzikal Orkestra.

Bayangkan dari Eropah jauh Anwar terbang ke Amerika semata-mata menemui Al-Gore.

Sebelum ini pun, jika kita perhatikan kerap kali apabila ada program di luar negara Anwar dan Al Gore akan bertemu seolah-oleh sudah dirancangkan pertemuan istimewa tersebut.

Al-Gore di Amerika Syarikat dianggap antara pemimpin yang dilihat mesra kepada komuniti Gay malah kumpulan LGBT menggangap sepanjang Al-Gore menjadi Naib Presiden Amerika kebajikan kumpulan Gay terjamin di bawah kepimpinannya.

Malah penceraiannya dengan isterinya Tipper pun dikaitkan dengan faktor hubungan Al Gore dengan seorang lelaki Gay. Klik sini.

Dalam satu debat antara Bush dengan Al Gore pada tahun 2000, Al-Gore dengan berani menyatakan kumpulan Gay seharusnya dibenarkan menjalani kehidupan mereka sendiri di Amerika seperti perkahwinan, hak pencen dan juga berkhidmat sebagai tentera. Klik sini.


Oleh yang demikian, bukanlah suatu yang mengejutkan jika kita melihat hubungan Anwar dan Al- Gore begitu istimewa, dan tidak mengejutkan jika kita katakan bahawa mereka berdua ada kisah tersendiri dalam hubungan songsang tersebut.

Al- Gore dalam pertandingan merebut jawatan Presiden US pada tahun 2000 telah tewas kepada Bush ekoran kenyataan sokongan secara terbuka kepada kelompok LGBT dalam hak-hak sivil.

Obama yang menyedari kesilapan Al-Gore semasa pilihanraya Presiden tahun tersebut, pada pemilihan Presiden Amerika 2008 mengelak melakukan tindakan sama dengan Al Gore hasilnya beliau meraih kejayaan besar sebagai Presiden Amerika mengalahkan John McCaindari Parti Republikan.

Walaupun Amerika dianggap sebagai sebuah negara bebas dan paling demokrasi di dunia namun berdasarkan isu Gay melibatkan Al Gore dan Bush, adalah jelas rakyat Amerika secara majoriti menolak calon pemimpin negara mereka yang ada kaitan dengan kumpulan tersebut.

Anwar_AlGore2

Oleh itu, bukankah aneh jika kita di Malaysia yang majoritinya rakyatnya adalah beragama Islam sanggup menerima Anwar Ibrahim sebagai calon Perdana Menteri sedangkan rakyat Amerika yang beragama Kristian pun menolak Al Gore sebagai Presiden.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails