Pages

Monday, October 11, 2010

THE GAY GAME

AIDCReveal

Pada 30 September lalu, AIDCNews memetik twitter Anwar yang melaporkan beliau membuat hentian semasa 25 minit di bandar Cologne, Jerman dan turut melawat Gereja Cologne Cathedral yang lokasinya bersebelahan dengan stesen kereta api. Klik di sini
Kenapakah Anwar membuat hentian di bandar Cologne dan turut melawat Gereja Cologne Cathedral, sedangkan perjalanannya menuju ke Berlin, Jerman ?




Bermakna Anwar membuat hentian di Cologne dan turut melawat Gereja Cologne Cathedral mempunyai simbolik tertentu kepada kelompok tertentu.

Apakah simbolik Cologne dan Gereja Cologne Cathedral ?

Bagi kumpulan Gay, tiga bandar di Jerman yang menjadi lokasi kumpulan mereka, iaitu Munich, Cologne dan Dusseldorf . Klik di sini

Munich amat dekat di kalangan rakyat Malaysia, kerana selepas Mahkamah Persekutuan membebaskan Anwar pada tahun 2004, walaupun kesemua hakim bersetuju kejadian liwat Anwar benar-benar berlaku di Tivoli Villa [klik di sini], Anwar memilih untuk merawat sakit tulang belakangnya di Munich, Jerman.

"Munich mempunyai 'pantai dan pulau bogel gay bogel", kata peminat Gay. Pulau gay itu terletak bertentangan dengan Isar River berhampiran sebuah titian jalan kaki kayu. Klik di sini

Aktiviti gay mudah didapati di hotel-hotel Munich. Petugas hotel dengan mudah akan menunjukkan tempat-tempat gay dengan kadar bermula dari $180.

Cologne1

Cologne
Bandar Cologne menjadi bandar gay terbesar di Jerman apabila menganjurkan Sukan Gay Dunia, dengan layanan yang istimewa daripada pegawai pelancongan kepada kumpulan gay di seluruh dunia yang melawat bandar itu. Klik di sini

Pada 31 Julai hingga 7 Ogos 2010, The Federation of Gay Games telah memilih bandar Cologne sebagai destinasi sukan Gay antarabangsa (Gay Games VIII) yang melibatkan 10,000 peserta daripada 70 buah negara di seluruh dunia.Klik di sini dan di sini

Kenapa Cologne dipilih sebagai lokasi Gay Games VIII ? Pertama faktor dasar pentadbiran Cologne dan kedua, faktor sejarah.

Pentadbiran perbandaran Cologne telah meletakkan komuniti Gay dan Lesbian sebagaikomuniti paling penting apabila mewujudkan satu jabatan khas, yang dinamakan 'Gay City Management', untuk membantu keperluan komuniti itu dan para pelawatnya.

Lebih 90 buah bar-bar, kelab-kelab, dan hotel-hotel gay disediakan untuk peminat gay. Manakala Colognes Christopher Street Day atau Cologne Gay Pride adalah perayaan LGBT (Lesbian, Gay, Biskesual dan Transgender) terbesar di Jerman, malah salah satu yang terbesar di Eropah. Klikdi sini dan di sini dan di sini

Cologne Cathedral

Cologne Cathedral adalah sebuah gereja Roman Katolik yang menjadi simbol bandar Cologne, Jerman. UNESCO mengiktiraf gereja ini sebagai satu "kerja yang luar biasa yang dilakukan oleh manusia kretif dan genius".Klik di sini

Shrine of the MagiGereja ini dikatakan menyimpan khazanah sejarah yang paling bersejarah iaitu 'Shrine of the Three Kings'(Makam Tiga Raja) atau 'makam tiga magi' dalam cerita-cerita kemasyhuran Krismas. 'Magi' merujuk kepada 'Tiga Orang Bijaksana'. Klik di sini dan di sini

Menurut sejarah, Magi atau Lelaki Bijaksana itu dikatakan telah mengunjungi Jesus. Sebab itu, gereja itu menjadi daya tarikan pelancong yang beragama Kristian di seluruh dunia.

Tetapi bagi kelompok Gay, mereka merujuk 'magi' atau 'Lelaki Bijaksana' sebagai kelompoknya. Nama Magi amat popular di kalangan kelompok Gay untuk menggambarkan mereka lebih bijkasana daripada lelaki normal.

Nama Magi juga diambil oleh sekumpulan gay di Israel untuk menamakan parti mereka yang ditubuhkan pada tahun 2007 untuk bertanding di dalam pilihanraya negara itu.

Tambah menarik lagi golongan gay di bandar Sitges, Itali telah menganjurkan Three Kings Festival sebagai aktiviti mereka. Antara aktiviti utama festival ini ialah perarakan watak-watak Three Kings atau Magi yang menjadi simbolik kumpulan gay.




Kaitan 
Gay Cologne dan pembunuhan 'holocaust' era Nazi

Selain, Berlin dan Munich, kelompok Gay sudah lama bertapak di Cologne sejak zaman Nazi dan Hitler lagi.

Ein Furer!
Menurut sejarah, Cologne pada zaman Adolf Hitler merupakan antara bandar di Jerman yang mempunyai populasi gay paling tinggi dan semasa perang dunia kedua, golongan Gay dan Yahudi dibunuh beramai-ramai oleh pemerintahan Nazi yang kini dikenali sebagai 'holocaust'.

Sikap Hitler yang anti kepada Gay dan Yahudi berpunca dari penentangan kumpulan tersebut kepada kepimpinannya. Semasa era pemerintahan Nazi di Jerman (1933-1945), kepimpinan Hitler dicabar olehErnst Roehm, seorang pemimpin gay dari League for Human Rights Hirschfeld. Di belakang Roehm adalah kumpulan Yahudi.

Roehm juga didakwa cuba mengerakkan gerakan homoseksual untuk menumbangkan kerajaan Nazi, lalu Hitler mengarahkan kerajaannya memperkenalkan undang-undang anti-gay pada tahun 1935.Klik di sini

Hitler telah menyemak Undang-undang Jerman berkaitan Gay; Paragraph 175, melarangaktiviti homoseksual, dengan memasukkan aktiviti bercium, berpeluk , dan aksi-aksi Gayserta aksi-aksi seksual. Pesalah-pesalah yang disabitkan bersalah - dianggarkan 25,000 dari tahun 1937 hingga 1939, telah dihantar ke penjara dan kemudiannya dipindahkan untukkem-kem tumpuan. Hitler kemudian mengubah dasarnya berkaitan homoseksual kepada hukuman mati pada tahun 1942.

Banduan-banduan kem diasingkan mengikut segitiga berwarna. Dua segitiga bertindihkuning membentuk 'Star of David' menandakan banduan-banduan Yahudi. Segi tiga merah jambu (Pink Triangle) pula untuk golongan homoseksual.

PinkTriangle-Zionis1

"Holocaust" berasal dari perkataan Yunani yang bermaksud "pengorbanan dengan api."

Menurut penulis Gay yang menulis dari Cologne ketika mengikuti The Gay Games 2010;"Sebelum 1933 apabila Nazi berkuasa, penduduk Yahudi di Cologne telah membiak hinggakira-kira 20,000 orang. Kemudian membiak lagi pada tahun 1938, 3 sinagog dibina di Cologne... semasa holocaust, lebih 6 million orang Yahudi telah dibunuh dan 100,000lelaki homoseksual telah ditahan , di mana 5,000 hingga 15,000 telah terbunuh" Klik di sini.

Berlin.Homomahnmal.3451
Memorial Homoseksual di Berlin yang dibina pada tahun 2008, sebagai mengingati kematian golongan Gay yang dibunuh Nazi semasa Holocaust

Selepas perang dunia kedua, kerajaan Jerman yang tewas dalam peperangan tersebut telah dipaksa oleh Israel untuk menubuhkan yayasan-yayasan amal sebagai 'hukuman tebus dosa' kerajaan Nazi dahulu membunuh Yahudi dan Gay dalam peristiwa 'Holocaust'

Yayasan-yayasan Jerman itu hari ini dikenali sebagai Friedrich Naumann Foundation(FNF) dan Konrad Adenauer Foundation (KAF) yang disyaratkan membersihkan imej Yahudi dan membawa agenda liberal ke seluruh dunia supaya semua negara akan tunduk kepada ketuanan Israel.

FNF dan KAF merupakan penaja utama Anwar dan partinya di Malaysia, sejak dari tahun 80-an sehingga sekarang.

ANWAR-KAF-CIA


KAF menyalurkan kewangan kepada badan pemikir Anwar, IKD (Institut Kajian Dasar), manakala FNF menyalurkan kewangan untuk gerakan merekrut sokongan golongan muda dalam AnwarIbrahimClub(AIC).

Anwar Ibrahim : Antara Festival Filem Gay Jakarta & Games Gay Cologne Brussel 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails