Pages

Monday, November 16, 2009

TUN: ANWAR TAK TAHU PASAL EKONOMI.

Mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak tahu sangat mengenai ekonomi.

"Bercakap memang pandai tetapi pasal ekonomi dia tidak tahu," katanya.

Dr Mahathir memberitahu pemberita ketika ditanya mengenai pelantikan Anwar sebagai penasihat ekonomi kerajaan Selangor dengan bayaran elaun simbolik RM1 sebulan, lapor Bernama.

Dr Mahathir berkata, semasa menjadi menteri kewangan ketika berlaku krisis kewangan, Anwar telah menerima pakai pendekatan Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) yang memburukkan lagi keadaan di negara ini. ---->baca Setrusnya<----
Ini diperkuatkan lagi dengan latar belakang Anwar Ibrahim sewaktu dia menjadi menteri kewangan. Tiada ada apa-apa angin perubahan yang dibawa oleh Bekas TPM itu.Malah ketika Negera dilanda Taufan kegawatan ekonomi juga tiada idea yang bernas dilakukan oleh Anwar Ibrahim. Inikan pula untuk menjadi PENASIHAT EKONOMI Negeri Selangor. Apakah Khalid Ibrahim sikambing hitam Anwar buta dan tuli? Sedangkan sejarah telah melakarkan bahawa anwar ibrahim dipilih menyertai Kabinet adalah hanya kerana kepandai Anwar bercakap , dan memukau khalayak agar menjadi penyokong dia. Ini juga turut dinyatakan oleh Tun Mahathir. Dengan penuh keyakinan rektorik Anwar Ibrahim diwarnai dengan ucapan Tan Sri Kambing MB Selangor bahawa Anwar Ibrahim berpengalaman didalam kewangan kerana Anwar pernah menjadi menteri kewangan suatu ketika dahulu. Sedangkan Tun Mahathir telah menyatakan dengan terang lagi bersuluh bahawa Anwar Ibrahim berkiblatkan IMF untuk menyelesaikan kemelut ekonomi negara ketika menjadi menteri kewangan. Dan ianya bukan memulihkan ekonomi malah memburukan lagi keadaan adalah. So fikir la baik2...sebelum memilih Anwar menjadi penasihat ekonomi negeri selangor.........."INGAT DARAH DAGING AKU ADA DI SELANGOR......."

1 comment:

arizWanmerahs said...

saya merasa bersyukur kerana di suatu ketika dahulu, saat ekonomi Malaysia merundum, TUn Mahathir telah dapat selesaikannya dengan bijak tanpa merujuk kepada Bank Dunia atau IMF.. Kita seharusnya jauhkan diri dari cengkaman 'tangan2 Ghaib' itu...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails