Pages

Monday, November 30, 2009

Nik Aziz pertahan doa minta bala


KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat tetap mempertahankan tindakannya berdoa kepada Allah supaya memusnahkan masa depan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan UMNO jika Kerajaan Pusat enggan memberi royalti minyak kepada Kelantan.

Beliau berkata, tindakan itu tidak salah kerana doa ditujukan sekiranya Najib mempunyai niat jahat apabila tidak memberikan royalti petroleum.

Berikutan tindakan itu beliau mendapat kritikan hebat termasuk daripada kalangan ulama di negara ini.

“Akhbar kata ulama bidas, saya nak tanya balik ulama benda apa? Ulama ni siapa dia? Di zaman Nabi Muhammad SAW, ulamalah yang menentang: Nabi Muhammad. Iaitu ahli kitab. Ahli kitab ni iaitu Nasara dan Yahudi dipanggil ulama. Kedua-dua ini disebut ahli kita. Jadi kedua-duanya sama. Jadi yang lawan nabi ialah ulama.

“Maka sebab itulah Imam Ghazali tulis dalam buku Ihya Ulumuddin mengenai ulama jahat, kerana ulama ialah waris nabi. Bila kita jadi waris satu orang dan orang itu mati, kita terima pusaka. Pusaka itu apa yang ditinggalkan oleh si mati. Kalau si mati tinggalkan tanah kita terima tanah juga betul. Tetapi kalau kita terima lori sah dah lori haram. -->Selanjutnya<--

Ini satu hal lagi si tua kutuk tak sedarkan diri ini.....Harapakan namanya aje yang Imam..pemimpin contoh kononya....tapi bila berdoa mintanya yang bukan-bukan...ha tu rajin-rajin la minta bala......senang yang terkena bala bukan PM seorang tapi seluruh kampung...silap-silap seluruh Malaysia...kemana perginya fikiran Nik Aziz ni...Taka da otak ke.?? Tu la bila orang suruh letak jawatan tu letak ajer la...jangan la mengada-mangada cakap tugas belum selesai la...dah nyanyok dah orang tua ni.....tengok umur la pulak dah berapa dah umur orang tua ni......Ini lah punca umat ISLAM di Malaysia ni berpecah belah.....kenapa tak buat solat hajat beramai-ramai jer minta diturunkan Bala kepada Perdana Menteri dan seluruh Rakyat Malaysia.....TAKUT ke..? Takut terkena batang hidung sendiri......" Aku tidak akan merubah nasib sesebuah Kaum melainkan Mereka Mengubahnya Sendiri..." ada baca ke tak ada baca apa Allah dah pesan.....kali mengaji Al-Quran tu biar sampai betul-betul faham apa isi kandunganya........So tak salah la kalau Pengasas Pondok Genting sendiri menyatakan bahawa Nik Aziz Dan Kroni menggunakan Fahaman Wahabi didalam sistem pemerintahan mereka....Tu la pasal Negeri Kedah tak ada pembangunan langsung di sana....Kelantan tiap-tiap tahun menerima bala dari Allah dan Allah memberikan Banjir di Kelantan Setiap tahun.....itu pun tak reti nak menilai ke wahai Rakyat Malaysia OIIIIII.......tengok la Pemimpin PAS minta Doa Bala....bukan itu yang dituntut didalam Islam....Ini tidak...akak tengok yang menyokong BODOH 2x5 jugak......BENGAP.....tak ada doa lian yang nak diminta....Pulihkan Ekonomi ker....Kayakan lagi Hasil Bumi Malaysia Ke....kesejahteraan Umat Islam seluruh Dunia ke......ok la jugak.....Tambah pulak dengan Bai'ah Cerai Isteri Talak 3. Ni fahaman mana pulak yang diikutnya......ADUHAI...BODOH....BODOH......

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails