Pages

Monday, November 9, 2009

BANJIR DI KELANTAN : NIK AZIZ ????

Begini lah keadaannya setiap tahun jika berlakunya banjir besar yang melanda Negeri Kelantan. Kerugian yang ditangung oleh rakyat Negeri tersebut khususnya kawasan-kawasan yang biasa berlaku banjir seperti tersebut dianggarkan mencecah keangka puluhan juta ringgit. Persoalan yang timbul difikiran akak , apakah kerajaan Negeri tidak memikirkan apakah langkah yang sewajarnya diambil oleh pucuk pimpinan Negeri kelantan. Adakah berdiam diri dan mengharapkan bantuan daripada kerajaan pusat atau pun mempunyai Alternatif lain bagi membantu mangsa-mangsa yang terlibat dengan bencana tersebut. Jika ditanya kepada TOK GURU , sudah pasti jawapanya " Kerajaan Pusat Yang Punya Kerja " tetapi jika dibantu , akan keluar pula isu meraih simpati terhadap pengundi di Negeri tersebut. Yang pastinya adalah , Doa Solat Hajat di Hadapan Bangunan SUK Negeri Perak telah termakbul. Akak masih ingat lagi doanya berbunyi begini. " Ya Allah ya Tuhan Kami , Kami bermohon KepadaMu agar Kau ( Allah) berikanlah BALA kepada MEREKA yang menganiaya KAMI..." ha Sekarang ni Allah S.W.T telah berikan apa yang kamu minta. Adalah kamu semua Redha dengan ketentuanNya? belum pasti la jawapnya. Kasian kepada mereka yang tidak berdosa.Yang peliknya kemana MENGHILANGNYA TOK GURU NIK AZIZ , MENTERI BESAR KELANTAN...Adakah bersembunyi takut rakyat minta bantuan ? Adakah Buat-buat tidak menyedari apa yang berlaku di Kelantan...?
Moral Of The Story :

Jika Allah S.W.T ingin menurunkan Bala , bukan kepada individu yang dimaksudkan. Seluruh kampung pasti akan terlibat sama. So kena ingat la lepas ni , apakah tindakan kita selama ini benar @ betul didalam memperjuangankan sesuatu yang masih kabur dimata pandangn dan penilaian masing-masing

1 comment:

JEBAT SI PENDERHAKA said...

apa yang nik aziz boleh buat dengan banjir ni....dia tak boleh buat apa2....dah bertahun2 Kelantan dilanda banjir. Nik aziz ni pun bodoh jugak.....dia dah tahu Negeri dia Miskin , jadi support la kerajaan apa susah...keluar dari Pakatan rakyat bagi memastikan bahawa nasib rakyat di Negerinya terbela. Setiap kali bajir berlaku pasti ada yang terkorban. Apa nik aziz tak pandang ke benda ni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails