Pages

Thursday, January 21, 2010

PKR KUALA SELANGOR : LUMPUH




Parti Keadilan Rakyat cabang Kuala Selangor yang diketuai Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dianggap "lumpuh" setelah 11 anggota jawatankuasanya yang dipilih serta ketua pemuda dan wanitanya meletak jawatan kerana hilang kepercayaan terhadap kepimpinan beliau.

Malah menurut timbalan ketua cabang itu, Arshad Abu Bakar, cabang itu telah bubar kerana kini hanya tinggal tiga pemimpinnya yang dipilih terdiri beliau sendiri, Khalid serta seorang AJK, Faridah Abdul Rahman.

Bercakap kepada pemberita Rabu, beliau berkata 11 AJK cabang serta Ketua Angkatan Muda, Nazarudin Darmawan, dan Ketua Wanita, Fauziah Sulaiman, meletak jawatan antara November tahun lepas dan 18 Jan tahun ini.

Katanya mereka yang meletak jawatan itu bagaimanapun masih kekal sebagai anggota PKR tetapi mereka telah hilang kepercayaan terhadap Abdul Khalid untuk menerajui cabang Kuala Selangor.

[ Keadaan yang meletakan ahli PKR Kuala Selangor bagaikan seperti wujud dengan tidak mendesak ahli PKR Kuala Selangor bertindak melumpuhkan jentera PKR di Kuala Selangor. ketika di temubual salah seorang daripada ahli PKR Kuala Selangor berkata Khalid Ibrahim seolah-olah meletakan PKR Kuala Selangor didalam keadaan Kecelaruan dan seperti endah tak endah sahaja. Termasuklah urusan pentadbiran yang kucar kacir serta tiada sebarang aktiviti yang dirancang untuk parti bagi menarik minat rakyat Kuala Selangor untuk menyertai PKR. Persoalanya adakah mreka ini hanya lah suatu boneka Khalid Ibrahim untuk memenangani Negeri Selangor. Sedangkan peluang terbuka luas untuk menarik minat kaum India bagi menyertai parti tersebut. Rata-rata yang ditemu bual melahirkan rasa kecewa dan sudah mula terbit perasaan hilang kepercayaan diatas kepimpinan Khalid Ibrahim untuk menerajui PKR Negeri Selangor. Situasi ini telah mula menunjukan belang Khalid Ibrahim yang hanya memperalatkan ahli-ahli PKR yang dijanjikan pelbagai program dan aktiviti bagi memperkukuhkan parti tersebut di Kuala Selangor. Setelah melantik DSAI sebagai penasihat ekonomi yang tidak mempunyai kelulusan pun didalam bidang ekonomi. Kini jelas dan nyataka kekayaan Negeri Selangor telah diperkosa oleh mereka yang bergelar PakatanRakyat. Kononya DSAI akan merancang ekonomi Negeri Selangor kepada lebih baik dan jauh lebih baik daripada kerajaan yang sebelumnya. Adakah perkara tersebut akan berlaku.? Mungkin tidak. ] 

2 comments:

Anonymous said...

SALAM.

Eloklah tu...moga2 PAS terus dengan mimpi-mimpi Al-juburi ke Putrajaya pada 2011 pula...teruslah berselimut dengan kapiaq harbi menuntut keadilan untuk Al-juburi perjuangan sendiri sudah dipijak dan dilatam oleh DAP.

Inilah dasar perjuangan Islam yang cakap tak serupa bikin akhirnya terpaksa tersmbam muka di kaki DAP semata ingin meminta nyawa nak berpolitik lagi dari DAP.

PAS perlu sedar pemimpin mereka hanya setaraf budak pencuci kasut al-juburi dan setaraf tukang cuci tandas pada DAP.

Cermin-cerminlah diri sebelum memasang angan-angan dan bermimpi nak memeritah negeri secara sendiri!! tanpa DAP dan PKR siapa PAS hari ini cuma sekada talibarut pada bangsa sendiri!!

Allahuakbar !! bangangnya puak-puak sekutu kapiaq harbi hari ini diperlemlukan oleh Anwar dan DAP>

jamaliah said...

Akak cuma menunggu puak2 depa ni semua ni jatuh...masa tu baru tau langit itu tinggi ke rendah...kalau tak depa buat langgaq semacam ja....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails