Pages

Friday, January 8, 2010

BERDOSAKAH UMNO MEMPERTIKAIKAN ISU KALIMAH ALLAH INI?

Salahkah UMNO bising dan membangkang pihak keputusan yang kontroversi ini? Penulis-penulis tersebut banyak membuat perbandingan dengan beberapa keputusan UMNO sebelum-sebelum ini yang kononnya bercanggah dengan agama. Maka, UMNO pada mata mereka tidak layaklah untuk mempersoalkan isu kalimah Allah ini.

Persoalannya sekarang, mereka-mereka yang menulis mengenai hal seperti ini berada di pihak yang mana? Kalau benar pun UMNO ada buat keputusan yang tidak betul, itu bukan menggambarkan keputusan seluruh rakyat Malaysia yang beragama Islam.

Masalah yang timbul sekarang adalah permasalahan akidah umat Islam. Kalau ada segelintir pemimpin UMNO yang bangang dengan agama, lantak la dengan dia. Biar dia jawab dengan Allah dengan apa yang dipertanggungjawabkan ke atas dia.

Bukan semua ahli UMNO yang jahil tentang agama. Bukan semua ahli PAS yang bagus dan bijak dengan hal agama. Tetapi apa yang nyata, masing-masing berpegang kepada akidah yang satu. Masing-masing bersolat berkiblatkan kaabah. Masing-masing bersolat dan memohon kepada Allah yang satu.

Cuba buat satu penulisan yang membina macam lawyer sorang ni. Buat apalah nak dikorek-korek perihal keburukan UMNO kemudiannya mengutuk tindakan UMNO mempertahankan kalimah Allah. Bukankah kita satu agama, dan sedarkah agama kita sekarang semakin terancam.

Tidak takutkah anak-anak kita yang masih kecil dan akan membesar dengan suasana yang penuh dengan kekeliruan mengenai akidah. Nauzubillah!

Sudah-sudahlah dengan penulisan yang tidak berfaedah. Cubalah cari fakta-fakta penting yang dapat mendorong keputusan mahkamah tersebut di batalkan. Tak dapat nak dibayangkan bagaimana pula reaksi penulis-penulis jenis ini jika keputusan mahkamah tersebut kekal.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails