Pages

Friday, January 15, 2010

Raja Nazrin


Raja Muda Perak, Raja Dr Nazrin Shah bertitah kepada seluruh umat Islam khususnya supaya meletakkan agama sebagai inti pati dalam kehidupan untuk menjamin hu:bungan di antara insan dapat berlangsung secara harmoni.

Baginda menyifatkan perpaduan akan dapat dicapai melalui sifat persefahaman dan saling menghormati di antara satu sama lain.

“Perkara-perkara yang boleh meningkatkan persefahaman wajar disuburkan dant perkara boleh menimbulkan persengketaan hendaklah dielakkan agar ia tidak mencetuskan provokasi yang boleh mencetuskan emosi ketidakselesaan dan kemarahan mana-mana pihak dalam hasrat ke arah mewujudkan perpaduan. 
 
[Perkara ini harus ditujukan kepada pihak yang menolak perpaduan antara kaum. Pihak pembangkan sendiri yang memainkan peranan mereka untuk menjatuhkan kepimpinan Number satu Negara iaitu dato'Seri Najib Tun abdul Razak. Ini jelas terbukti kerana perkara ini sengaja ditimbulkan oleh ahli mereka sendiri sewaktu perhimpunan pertama di hadapan mahkamah tinggi jalan Duta Kuala Lumpur kelihatan Ahli Mereka sendiri juga terlibat didalam perhimpunan tersebut.Ngo yang membantah agar kelaimah tersebut tidak digunakan sebaliknya menggantikan kalimat suci tersebut kepada perkataan Tuhan sahaja. Namun apa yang hebat diperkatakan oleh Pakatanrakyat adalah sebaliknya. Ini adalah diantara puncanya. Didalam isu ini Kerajaan harus mengambil langkah bijak untuk menyelesaikan isu tersebut , geraksaraf yang dilakukan perlu lah mengambil konsep Win..Win.....ini kerana banyak hati perlu dijaga.]

1 comment:

ikan emas said...

Walaupun kita tak bersatu dari segi akidah
tetapi kita mesti bersatu dari segi kemanusiaan..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails