Pages

Saturday, June 19, 2010

Najib : Mewarisi Perjuangan Allahyarham Bapanya.

Laporan yang ditulis menerusi salah satu media pembangkang yang menyatakan bahawa Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak kononya telah menyeleweng keuntungan yang diperolehi oleh FELDA sehingga mengakibatkan kerugian dan merosot ke angka RM2.73 bilion dalam tempoh lima tahun. 

Antara yang dibangkitkan oleh Zaid ialah bayaran pendahuluan sebanyak 40 peratus kepada syarikat pemaju Naza TTDI untuk membina ibu pejabat baru lembaga itu, dengan kos keseluruhan RM662 juta. Sedangkan, kata Zaid lagi, bayaran deposit pada kebiasaannya hanya pada kadar 10 peratus sahaja.

Tambahnya, Felda juga telah menutup tiga buah syarikat yang dikuasainya - Felda Rubber, Sutera Jaya dan Felda Herbal, dalam tempoh lima tahun lalu.

"Sepatutnya ada penjelasan terperinci mengapa penutupan dibuat, dan sama ada tindakan ini disebabkan salahurus yang lebih teruk," katanya.

Katanya lagi, penjelasan juga perlu dilberikan berhubung perbelanjaan antara RM4 juta sehingga RM5 juta untuk menganjurkan pertandingan futsal dan sokongan kepada Kelab Bolasepak Felda.

( Persoalanya mengapa pula Zaid Ibrahim ingin mempersoalkan dan juga meminta agar Dato'Seri Najib Tun Abdul Razak. Sejauh mana ada kebenarannya kata-kata yang dilemparkan oleh Zaid Ibrahim berkenaan dengan tuduhan si Kafir Laknat tu. Jika benar apa yang dikatakan sehigga mengakibatkan kerugian Rm2.73 billion , takkan tahun 2009 lepas berdiri teguh Hotel Felda Residens di Kuala Terengganu. Itu kah yang dikatakan merosot dalam tempoh lima tahun. Tolong la ZAID KAKI BOTOL yang lemparkan sesuatu yang boleh menjatuhkan kredibeliti Perdana Menteri Malaysia. Jijiknya permainan kamu orang pembangkang. Kepada rakyat jelata usah lah kita pulak yang menjadi nasi tambah dalam hal sebegini jijik. Pada Kak Jem Dato'Seri Najib menerajui usaha Allahyarham Bapanya Tun Abdul Razak dengan penuh taat dan setia demi Orang Melayu. Fikir-fikirkan.....)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails