Pages

Tuesday, March 2, 2010

ANWAR TAHU SALAH......

Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, buat masa ini biarlah isterinya Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail yang menerajui PKR kerana ia membolehkannya menumpukan perhatian kepada tugas-tugas lain.

"Azizah tidak mahu serahkan jawatan itu. Apa boleh saya buat? (Ketawa) Lebih senang jika Azizah teruskankannya sebab saya boleh tumpukan perhatian pada perkara lain. (Setakat ini) saya sudah cukup terlibat.

"Saya bertemu dengan biro politik (PKR) setiap minggu walaupun tidak terlibat dengan urusan remeh-temeh," katanya ketika ditanya sama ada beliau akan menggantikan Wan Azizah sebagai presiden pada penghujung tahun ini.

Setelah Anwar dibebaskan daripada penjara enam tahun lalu, teka-teki sama ada beliau akan mengambil alih jawatan nombor satu dalam PKR daripada isterinya sentiasa disebut-sebut.

Banyak pihak tertanya-tanya langkah seterusnya, apabila Wan Azizah pada tahun lalu mengosongkan kerusi Permatang Pauh bagi membolehkan Anwar bertanding dan memasuki parlimen, seterusnya dilantik sebagai ketua pembangkang.







Satu lagi berita yang memeranjatkan kita semua rakyat satu Malaysia. Apabila Anwar Ibrahim telah menyedari balah mehawa dirinya akan didapati bersalah dan akan meninggalkan arena seni politik untuk 20 tahun lamanya...Anwar memanggil dai Malaysiakini untuk mengulas berkenaan dengan isu tersebut. menurut sumber yang akak terima, ada yang menyatakan bahawa satu gelombang rakyat bakal berlaku tidak lama lagi. Ini adalah kerana setelah Anwar Ibrahim didapati bersalah didalam kes liwatnya , sebuah perhimpunan besar-besaran akan berlaku di Kuala Lumpur bagi memprotes tindakan Mahkamah yang menjatuhkan hukuman terhadap Anwar Ibrahim iaitu 20 tahun penjara. Ini pasti akan berlaku ekoran daripada sifat fanatik politik rakyat Malaysia yang beridolakan Anwar Ibrahim. Perkara ini juga adalah perkara yang dijangkakan pasti akan berlaku. Bertapa bongkaknya Anwar Ibrahim apabila menyatakan perkara tersebut kepada wakil media tersebut. Namun yang pasti Era Pembangkang KeAdilan dan Pakatanrakyat bakal berakhir tidak lama lagi. Baru-baru ini Anwar Ibrahim ada menyatakan bahawa ekonomi Malaysia akan lebih menjunam lagi. Ini kerana ekonomi Malaysia masih berada didalam keadaan retak dan hanya menanti belah. Pokok persoalan yang timbul didalam fikiran akak, aadalah siapa Anwar Ibrahim untuk menyatakan perkara sebegitu? Anwar tidak ada Ilmu Ekonomi pun Bukan kata Diploma, ke PHD ke MAster ke...inikah pula sijil langsung tidak ada pengalaman didalam Ekonomi pun malah sewaktu kegawatan ekonomi yang melanda Negara satu masa ketika dahulu pun Anwar tidak memberikan apa-apa buah fikiran yang bernas. Ini telah dinytakan oleh Tun Mahathir sendiri. So siapa Anwar Ibrahim nak buat Statement sedemikian.......


Renung-renungkan Selamat Beramal...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails