Pages

Saturday, July 31, 2010

Mansuh Diskaun Bumiputra

Rakyat diminta memikirkan secara mendalam implikasi yang menjejaskan keharmonian serta perpaduan masyarakat berbilang kaum jika pemberian diskaun Bumiputera dalam pemilikan hartanah komersial dan rumah mewah di Selangor dimansuhkan. 

Ahli Majlis Tertinggi (MT) UMNO yang juga Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata ini kerana tindakan berkenaan akan mewujudkan jurang besar antara orang Melayu serta Bumiputera dan bukan Melayu.

“Kuasa membeli orang Melayu adalah kurang berbanding bukan Bumiputera. Orang Melayu terpaksa balik kampung jika dimansuh,” katanya ketika dihubungi Berita Harian, semalam.
Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara yang juga Penasihat Ekonomi kepada Setiausaha Agung DAP, Tony Pua, baru-baru ini mencadangkan kerajaan Selangor memansuhkan pemberian diskaun Bumiputera dalam pemilikan hartanah komersial

[ Ada ke patut hak pemberian diskaun kepada Bumiputra hendak dimansuhkan. Ini semua akan meminggirkan orang melayu ke pinggir bandar sekaligus orang melayu yang hanya akan dipandang sebagai bangsa pinggir bandar dan dianggap tidak inginkan kemajuan, Ini lah perancangan sebenar si Tony Pua. Jelas menunjukan bahawa perancangan tersebut di rancang oleh Anwar Ibrahim si Yahudi yang ditaja oleh agen yahudi luar negara. Ini lah dia yang dikatakan sebagai melayu bangsat.]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails