Pages

Wednesday, January 5, 2011

KHALID DISARAN UNDUR DARI NEGERI SELANGOR


Tiga ratus penunjuk perasaan berhimpun di perkarangan bangunan Sultan Abdul Aziz Salahuddin Shah (SAAS) di Shah Alam, hari ini bagi membantah cara kerajaan negeri menangani pengendalian pelantikan setiausaha kerajaan negeri yang baru, Datuk Mohd Khusrin Munawi.

Mereka juga menuntut perletakan jawatan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana membantah pelantikan itu yang disifatkan sebagai satu bentuk penderhakaan.
"Khalid adalah pengkhianat kepada Raja-raja Melayu. Beliau menipu rakyat dan memburukkan imej pentadbiran awam kerana kepentingan politik,” kata Hamidzun Khairuddin, yang mengetuai Gerakan Anti Penyelewengan Selangor (Gaps).

[ Ini lah dia bagaimana rakyat yang semakin menolak pemerintahan Khalid Ibrahim (PKR) yang telah melantik setiausaha kerajaan negeri yang baru, Datuk Mohd Khusrin Munawi sebagai satu bentuk penderhakaan. Bukan sahaja penderhakaan tetapi Khalid juga telah di lebelkan sebagai PENIPU RAKYAT , PENDERHAKA dan sebagainya. Persoalanya dimanakan kepercayaan rakyat Selangor terhadap pucuk pimpinan Negeri tersebut. Menurut beberapa sumber yang boleh dipercayai , pergolakan dalaman PKR negeri Selangor itu juga berpunca daripada sifat kepimpinan yang tidak adil oleh Khalid Ibrahim. Ini diakui oleh salah seorang ahli PKR yang hadir untuk memberikan sokongan kepada GAPS]

Hurrmmm....ENTAH LA........

1 comment:

ajevoli said...

Melayu mudah lupa...harap2 melayu kembali bersatu sebelum terlambat :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails