Pages

Monday, June 21, 2010

Benarkah Asri Akan Menyetai UMNO???

Menyusuri beberapa laporan Media maya yang sekarang ini bermain dengan isu yang kononya Ustaz Asri akan menyertai UMNO pada hari jumaat ini. Adakah benar apa yang telah diwar2 kan ini. Mungkin dan tidak mungkin itu adalah jawapan yang layak diberikan jika dikaji dengan apa yang dinyatakan oleh Asri sendiri.

Menurut The Malayasian Insider, Dr.Asri hanya akan mengumumkan perkara tersebut pada hari jumaat ini nanti. Ini adalah kerana hati Dr.Asri masih lagi berbelah bagi untuk memilih parti mana yang ingin di sertainya. 


Bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainal Abidin menjelaskan bahawa beliau belum membuat apa-apa keputusan untuk menyertai mana-mana parti politik. 

"Saya mengharapkan semua pihak tidak membuat andaian yang terlalu cepat terhadap kenyataan mana-mana pihak mengenai isu ini," tulis beliau dalam blognya.


Mohd Asli membuat penjelasan tersebut ekoran laporan dalam Umno Online yang menyebut Dr Mohd Asri bersama 100 ulama berkelulusan tinggi, termasuk PhD akan menyertai Umno Jumaat depan.

[ Adakah benar cherita yang di war2kan ini bahawa Dr.asri akan menyertai UMNO dan pengumuman hanya akan dibuat pada hari jumaat nanti. Satu persoalan yang masih belum terjawap. Kemasukan Dr.Asri untuk menyertai UMNO amatlah dialu-alukan bersama-sama 100 org ulama yang turut akan bersama-sama Dr,Asri menyertai UMNO. Perkara sebegini akan hanya mengundang sebuah penyakit tidak BOLEH TIDUR malam TGNA serta sekutunya yang lain. Ini adalah kerana TGNA mengharapkan agar Dr.Asri bersama pengikutnya akan mengikuti mereka didalam Parti PAS yang kononya  sebuah parti Politik yang berlandaskan Agama Islam (kononya). Tetapi hakikatnya HANYA SEKADAR POLITIK....namunpun begitu Dr.Asri masih mempunyai waktu yang berfikir sewajarnya serta membuat pertimbangan dengan sebaiknya untuk memilih UMNO @ PAS]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails